Jag önskar...

...önskar att jag kunde skriva om hur jag sitter på landet med ett glas vin och blickar ut på båtarna som går förbi. Hur Jösse hare tittar förbi en sväng och sitter alldeles stilla och tittar på mig. Hur grannhunden (lunketufs) kommer en sväng och säger hej (han blir glad nu när han ser mig..istället för att försöka skälla bort mig).

Hur fåglarna kvittrar och de senaste nyheterna om grannen som går omkring i BH (som vi ännu inte har förstått varför han gör)...hur stilla fridfullt och vackert allt är. Om dofterna från grillen och de vackra tulpanerna...(som inte blommar men har kommit upp).

Men det kan jag inte - för jag är fast i äckelstan - sitter inne i värmen - undan från alla jobbiga, stressiga energier som finns där ute. All hets efter den perfekta outfiten och det perfekta utseendet - det blir värre på sommaren - jag orkar inte!

Blir trasig bara jag går utanför dörren...var tog alla riktiga människor vägen? Sitter de som jag instängda i små äckliga lägenheter och längtar till gloppsnön skall komma och svida plastmänniskorna i ansiktet så att vi kan få plats att komma ut igen i parkerna...

Uäck, klarar verkligen inte av denna stresstad under de fina sommardagarna...VILL INTE!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja usch ja...jag förstår vad du menar. Du får tänka bort alla människor..fast det är inte så lätt. Man behöver lagomt av allt. Jag satt just här å längtade efter en promenad runt vackra fina söder.... Men det hade jag nog inte längtat efter om jag inte varit i stugan i helgen...å om jag bodde där. Nu är det en helt annan femma. Men södermalm är så vackert...glöm inte det :D

2009-05-26 @ 13:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback