Vårens härliga doft!!!??

Nu är det vår!!!! Tjoooohoooo - tror jag...för samtidigt som det bubblar i kroppen av att se ljuset och slippa frysa som en fiskmås - längtan efter att bara kunna slinka i ett par skor och gå ut - utan en massa jackor/tröjor/termobyxor så kommer en massa tvångstankar oxå.

Ser hur smutsiga förnstena är - måste tvättas!
Nu SKA man vara ute mer på fik och efterjobbet öl
Man SKA se härlig och snygg ut...
...och man får inte vara hemma en sekund
Parkerna översållas av fulla ungdomar/barn på kvällarna och de där tysta ensamma promenaderna mitt i natten är bara att glömma...
...och snart kommer alla otäcka fästingar ur sin dvala bara för att suga MITT blod (ja, det är BARA mig de är ute efter - en konspiration ledd av fästingen Hugo).

Det är nu jag längtar hem till norrland som mest!!! Vårvintern - på isen med skoter och fiska - det är livet!

Fast den här härliga doften av damm, jord och hundbajs blir man faktiskt lite glad av...värmen...ljuset...snart kan man börja bo på landet igen...gräva i rabatterna och vara i skogen...och framförallt slippa se ut som en haltandes michelingubbe för att inte frysa.

Så det blir nog tummen upp i alla fall...eller...äh, vet inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback