Sängkläder

Är det könsbetingat eller inte?

Det slog mig idag när jag tvättat och bäddat rent i sängen...hur noga jag är med att lakan, påslakan, kuddvar och filtar matchar i färg vid bäddning. Inte bara med varandra utan helst med rummet också och överkast.

När min man bäddar så kan han ta ett påslakan till sig, ett annat till mig och lakan och örngott i de mest spridda skurar. Han går efter principen det som finns närmast när man öppnar skåpet. Dessutom ser han inte de skärnade färgmyllret som blir...

Pratade i veckan med en kvinna som nästan inte vågade köpa sängkläder till sin pojkvän för att han var sååå noga med vilken färg och märke det var på dessa.

Men kanske är det som män är - antingen så är det millimeter viktigt eller så bryr de sig inte alls.

De flesta kvinnor jag känner tänker ändå på att ha samma påslakan och örngott när de bäddar...och om det är två som delar säng ser de till att det är samma på båda sidor...

Men tänk vad skönt det skulle va att ha en man som kanske inte millimeter bryr sig men någon som bryr sig lite i alla fall...finns de? I så fall var?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback