Människor med djur

Nu är jag så där upprörd igen!! Ju mer TV visar program som Ceasar Milan och andra hundtränare med liknande brutala metoder...desto fler lidande djur ser jag ute i parkerna.

Människor som tittar på programmen och inte riktigt förstår vad det är man egentligen gör mot sitt djur när man tex trycker ner, sparkar eller rycker hårt i koppel...människor som inte ifrågasätter utan bara gör. Men egentligen hur skall man kunna ifrågasätta om man aldrig får se några andra metoder än just dessa i TV - för det som visas på TV är ju alltid rätt!!!

Skulle inte TV kunna visa andra metoder också som handlar om samspel och positiv förstärkning istället för konstant förnedring av djuren!!! Så att tittarna fick se alternativ i alla fall!!! Helst skulle jag önska att man bara visade de moderna metoderna (de som baseras på den sensate forskningen) istället för dessa gamla och hårda.

Det river hål i hela kroppen på mig när jag går genom parkerna och ser hur människor mer och mer förnedrar sina djur. Det som gör det ännu värre är att ingen läser eftertexten där det står att man inte skall utföra dessa metoder om man inte är proffessionell!!! Om det finns en sån eftertext måste väl alla fatta att om fel utfört så skadar det djuret!!!! Förstå då vilka metoder det handlar om!!!

Men den texten ser ingen. Nu kryllar parkerna av folk som förnedrar och trycker ner sina djur för det har de sett på TV. De sparkar ochh rycker och djuren fattar ingenting. Blir bestraffade för saker de inte förstår...det är värre öde än att leva med en man som misshandlar sin fru när han är full.

FY!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback