Fast nu så...

...nu börjar det räcka med knöligheter för ett år eller två eller femton helst - tycker jag.

Skall väl börja med banken då...den som sa OK på att låna mig pengar...får offert på lånet och går vidare med den banken...sen när papper är skrivna så kommer det - ja fast kanske inte ändå till mig och till mannen (som står md på lånet) kommer det att det är beviljat - samma summa.

Hem till mig kommer inloggningskoder och bekräftelse på att de kommer att dra lånet från mitt konto. (fast jag inte är beviljad ännu...skumt!

Sen - dagen efter - lokalen vi hittat och där de ville skriva kontrakt med oss i fredags. När vi kom dit så var det inte alls så som de sagt första gången. Mötet blev inte överhuvudtaget ett möte om kontraktskrivning. Utan där stod en fastighetsägare som säger att han inte alls fått info om våran verksamhet (fast de andra sagt till oss att de hade informerat honom och att han hade godkänt det hela - så nu skulle kontrakt skrivas).

Fastighetsägaren såg ut som en som levt hela sitt liv på stureplan med pappas guldkort i handen och ägnat sin ungdom till att spruta champagne flankerad av högar med silikon. (ja, jag är fördomsfull - men det får jag här på min sida).

Allt ställdes på ända och ingenting stämde med det som tidigare sagts och att fastighetsägaren ständigt upprepade frasen "om ni har pengar till det" väldigt nedlåtande och åtskilliga gånger gjorde inte att vi direkt jublade när vi gick där ifrån med steg lätta som betongblock.

Så, helgen har tillbringats i fosterställning sugandes på en mattkant - vad skall man göra!? Ska det va så svårt?

Men gårdagen lagade lite av min själ - en långpromenad i skogen med K, och pojkarna - ingenting är så läkande som skogen! Sen en gammal bekant som dök upp på fejset...27 år sedan jag hörde eller såg något...det var kul på riktigt!

Nu är det ny vecka och det känns faktiskt som att det finns inget kvar som kan gå fel nu...så nu är modet gott igen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback