Hångelmoppen

     

Detta är min lilla hångelmopp! Och alldeles riktigt han är sällskapshund - en utpräglad sällskapshund. Så när han är hos mig och hälsar på så är jag hans människa och då skall han hålla mig sällskap HELA tiden. Gärna väldigt nära (i knät) och överallt (tom på toa vill han sitta knä).

Nåväl, förra torsdagen kom han...och vad ljuvligt det var att äntligen få träffa honom igen...tom katterna tyckte det! Vi hade fullt program hela helgen.

Fredag började med en morgonpromenad på 1,5 timmar och vi hann så långt (för er som känner till tanto) som runt golfbanan :-)

Sedan iväg på en fika med K. Det är ju så här med en liten hund att han är välkommen in nästan överallt...så det är inga problem att ta med på fika eller shopping heller för den delen :-) efter fikat var det jobb i två timmar och sedan promenad hem till den där härliga soffan där vi kan mysa hela kvällen :-)

Lördag morgon fick jag släpa upp honom och ut...det var kallt så vi gick inte så långt men tog en fika med J och hennes lilla L. Sedan hade jag bokat in en tid för fysioterapi då jag sett att moppen hade lite ont i benen...så då gick vi dit...det var härligt tyckte han. Lördagkväll...soffa och hångel igen.

Söndag var vi iväg och fotade på en av K:s kurser...och sedan till landet. Bästa sätt att åka bil om man är en liten mopp är att sitta i mitt knä med rutan neddragen så att huvudet kan stickas ut...det fladdrar så skönt i öronen då :-)

Väl på landet så var liten så trött att han bara kurade ihop sig på trappen och somnade som en liten stock. Fast lite irriterande var det ju att grannens Schäfertik rörde sig på sin tomt...det måste vi genast sätta stopp för...sa liten...och gav sig iväg för att köra bort henne...han kom tillbaka ganska fort...

Så, nu är han hemma med matte och husse igen och här är bara tomt i soffan. Vad jag har saknat hund märker jag. Vad skönt att ta den där sista pinken innan sängdags...vara tvungen att titta på klockan och passa promenadtider...hääärligt!!! Sen att det var världens underbaraste lite mopp gör ju säkert att det var extra roligt. Men snart...snart kommer den nya valpen :-)

Kommentarer
Postat av: Trollmor

Oj! Så myyyyyysigt!!!!

Blev glad av att se bilderna på litet! Garnnystan/mopp

Kram! Trollemor

2009-04-28 @ 08:11:03
Postat av: Johanna

hihih, jag är glad att ni hade en sådan bra helg :) Han trivs ju verkligen hos dig, ni har ju ert speciella förhållande ;)



Han är så söt, Ossy-bossy :)



kramar från oss

2009-04-29 @ 11:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback