Alla Göteborgare har varit i Estland!?

Eller?

På väg till jobbet idag så passerade jag som vanligt samma goa gäng farbröder som träffas vid samma parkbänk varje dag. Av någon anledning så blir jag alltid glad när jag passerar dem...de har så fantastiskt härliga slutsater. Och alla verkar förstå vad de menar...

Själv så blir det mer som att få dagens gåta. Man passerar hör en fras och efter det så instämmer alla i det som sas (oftast i alla fall...enstaka gånger uppstår en argumentation om det är någon som tycker olika). Men denna fras och argumentation är för min hjärna svår att hänga med i...det är som om de börjar på en mening som sedan egentligen utvecklas till en slutsats. Utvecklingen behöver nog minst en 20 - 30 meningar men dessa hoppas över.

Sålunda får jag mig till livs - dagens gåta.

Fast idag blev det en svår nöt att knäcka...kanske kan ni hjälpa mig:

"Jo, serru jag är göteborgare men jag har ändå aldrig varit i Estland"

Hmmmm.....

Kommentarer
Postat av: Trlm.

"Torsdagskvällen tillbringade Karl Martin Sinijärv delvis i Glashuset i Göteborg där han och andra poeter från Estland, Lettland och Litauen läste sin poesi. Kvällen var en del av Estival 2007, estniska kulturdagar i Göteborg, som i år arrangeras inom ramen för Bokmässan. Runt om i staden kommer konstutställningar, dans, teater, film, konserter, och poesiläsningar att äga rum..." (Vem vet vilka du har lyssnat till:)!Ti hi...Kram!

2008-09-04 @ 22:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback