Ålderstecken

OK, nu har det kommit...det där allra säkraste ålderstecknet av alla. Nej jag pratar inte om gråa hår, rynkor eller bitterhet. Utan det där som verkligen visar att nu är det kört. Någon som gissat vad det är?

Rädsla för ny teknik!!!!

Finns där något säkrare tecken än det? Hur som helst så var jag och handlade lite mat på en affär som jag inte går i så ofta längre...när jag kommer till kassan så ska man plötsligt registrera varorna själv och betala i en maskin.

Egentligen var det väl inte så svårt att dra streckkoden förbi läsaren och sen lägga varan i påsen på vågen. Men oj, vilket motstånd jag hade och vad dum och osäker jag kände mig. Förrvirrad stod jag där och hoppades att ingenting skulle krångla, börja pipa eller blinka.

Nej, tyckte inte alls om! Och inte gick det varken fortare eller smidigare heller....utan långsamt och tafatt tog man vara för vara...sökte på skärmen information om den gått in och det blivit rätt. Så långsamt att vid varje inläsning hann en "skylt" poppa upp på skärmen som frågade om jag ångrat mig och inte ville ha den varan (eftersom jag inte lagt ner den i påsen ännu).

Jag skall aldrig mer skratta åt mamma som är rädd för videobandspelaren!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback