Som i skolan igen

OK, eftersom jag sov hela dagen igår så är jag åter tillbaka till mänskligheten (förutom Barbies skrik i huvudet i morse...se förra inlägget)...det betyder att jag idag faktiskt gör saker. Tvättar, meckar hemsida och klär om stolar.

Det är det sistnämda som tar mig tillbaka till skolan...och syslöjden...för tydligen har inte åren gjort mig bättre än vad jag var då. Även om jag idag har mer förstånd (hoppas jag) och även mer rutin och erfarenhet...resultatet blir detsamma.

Med ett svindyrt litet stycke tyg och en häftpistol ger jag mig i kast med stolarna....jag viker, häftar, drar, viker, häftar drar mig blå...ja, ni fattar...

Det blir supersnyggt....på framsidan....baksidan ser precis ut som de broderitavlor jag gjorde i syslöjden...fullständigt kaos!!! Snygg utsida - katastrofal insida!

Fast samtidigt så speglar det väl dagens samhälle ganska bra....spelar ingen roll hur insidan är bara utsidan är snygg! Helt plötsligt så fick jag stolar som speglar nutiden! Då blev det ju något vackert av det i alla fall...eller snarare en himla bra och konstnärlig efterkonstruktion av varför de ser ut som de gör....

Nu har jag inte stolar utan installationer! :-) 

Kommentarer
Postat av: trlm.

Alla har vi varit små! Roligt! Igenkännande! Kram!:)Trlm.

2008-11-16 @ 19:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback