VVF

VVF? ja det är min kampanj jag startade för ca två år sedan - våga vägra frysa. När man är ute och går med hund flera timmar om dagen så kan inte man vara snygg. Man måste vara varm...

Trots det så kryllar det i parken med snygga hundägare i alldeles för lite kläder och tunna jackor - snygga! De hoppar undan om hunden vill krafsa lite på dem för att inte skita ner sig...de går på asfalt och undviker gräs för att skorna är alldeles för dyra och lättförstörda.

Så ser inte jag ut! Jag ser till att vara varm!!! Flera lager tröjor trots att solen är uppe och varma jackor och de dagar som kräver termobyxor så har jag det också. Det är skönt!

Fast det är så skönt att jag har svårt att klä mig när jag skall bort eller in till stan (där man ändå vill vara lite snygg). Kom på mig själv i morse när jag skulle gå ut och inte riktigt visste hur varmt/kallt det var ute...tittar ut genom vardagsrumsfönstret som vätter mot en vältrafikerad gata för att se hur mycket kläder andra har på sig och om de verkar frysa....

Det kommer ett knippe ungdomar - lättklädda - fast de kan man inte gå efter. Spanar efter någon i min ålder - också lättklädd...hmmm...skall jag tro på det...så hittar jag äntligen mitt riktiga mått - Pensionärer...det är efter hur de klär sig jag kan se om jag kommer att frysa eller inte....

VVF- är allt jag säger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback