Liten stressad

Tänk så fort människor kan förstöra en så bra hund....
Min nya kärlek Bronx fick en helvetesvecka som resulterade i att han hamnade på en sån stressnivå att han inte längre hade en aning om vad han gjorde....

Husse o matte åkte på semester...in flyttar en familj utan hundvana och med mycket liv och stoj omkring. Liten 11 månaders blir helt förvirrad. Vet inte vilka reglar som gäller eller vad som händer. För varje dag som gick blev han bara mer och mer stressad...det hela slutar med att han releasar sin frustration med att tugga på människor (för då händer i alla fall något).

Ett par nedläggningar på rygg var allt som behövdes för att han skulle bli ohanterbar. Åh, vad jag önskar att Ceasar Milans program aldrig skulle nått svenska hundägare!

Fredag gick jag in och tog honom...helt sönderstressad...tuggade han även på mig så fort jag gick ner i varv...men efter 2 dagars intensiv stresshantering så lugnade han ner sig. Tack L och K för alla tips och råd och ork att lyssna på mina eviga samtal....men liten mår bra nu....

Nu har husse och matte kommit hem igen och bara på några timmar är han som vanligt igen. Liten tuss...tänk om han hade fortsatt vara med familjen (tror att det hade räckt med en timme till i deras sällskap)...då hade han kunnat vara farlig nu...

Så nu fortsätter övningarna med honom men med husse och matte hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback