Viltvecka

OK, har haft en viltvecka komprimerad på en dag....började med morgonpromenaden..förutom de obligatoriska rådjuren så såg jag en liten söt mickeltik...alldeles fin i pälsen och yvig svans..så kul att se en räv som mår bra och inte är skabbig.

Ja, såklart hare men även en älgko..skulle tippa på 2 år stod och mumsade löv....nu är det bara vilsvinen kvar att se..fast de kan jag hoppa över...

Sedan har jag ju lagt spår varje dag denna vecka...och liten lär sig...igår fick han gå på älg...gick lika rent och orädd som på rådjur..vad gör man?...får vänta någon timma till så att spåret inte blir så lätt...killen är grym!!!

Men idag när vi tog en skogspromenad utan lagt spår så tog han upp ett eget...och när han tappade det höll jag på att skratta byxorna av mig...för nu har han lärt sig att när spåret tar slut hänger bytet i träden (eftersom jag hänger upp skanken i träden så att ingen annan hund skall ta den innan vi hinner fram) ...så det han gör är att börja leta i träden runt om det tappade spåret....liten...

Nu är det snart dags för sista pinken...och jag eldar vad jag kan i stugan för nu börjar det bli kallt...längtar faktiskt hem till stan...eller kanske inte stan just men till mitt liv och min man och få somna bredvid honom och känna hans doft....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback