Midsommar på Gondolen

Så har jag då fått smaka på den så beryktade maten på Gondolen. Tyvärr så måste jag nog säga att jag blev lite besviken. Det är ju tyvärr så att ett ställe som har rykte om sig att vara i toppklass har man högre förväntningar på än när man slinker ner på det lokala haket och tar en pizza. Alltså klagar man mer efteråt också...sorry...

Stämningen antydde verkligen att krogen legat där hur länge som ellst och att många skapat sig traditioner där. Det satt i väggarna. Många av gästerna var också pensionärspar som verkligen såg ut som att det är deras ställe dit de går vid speciella festligare tillfällen. Det var en skön känsla av tradition.

Den andra känslan var mer topprestaurang möter söderslödder. Visst jag håller med om att det är skönt att kunna äta gott utan att behöva klä upp sig till tänderna. Men faktiskt så tyckte till och med jag att det var lite väl nerklätt - det är ju ändå en topprestaurang. Korta hundbyxor (ni vet såna som slutar en bit upp på vaden med massa fickor och ganska usel passform) smutsig t-shirt och birkentofflor...faktiskt...jag förespråkar att man ska kunna ha jeans och t-shirt eller så men går man på finare krog så kan man ju välja att ha rena kläder på dig i alla fall. Man kan faktiskt anstränga sig lite mer än när man går ner till pizzerian runt hörnet. Det blev faktiskt lite trist att folk inte gjorde det (förutom de söta pensionärsparen)

Maten var nästan klanderfri...förutom toasten som serverades till skaldjursplatån...de var indränkta i olja så när man tog en tugga så silade fettet mellan tänderna...inte så gott. Sen var det lite trista tillbehör...en klump majonäs och gravlaxsås...annars var den super.

Servicen var inte heller så där toppen (säger en kräsen)...det var lite som att gå på ICA Maxi där man ofta hör personalen sucka och säga till varandra - nej, jag måste jobba till.... osv. Klart att de kan få tycka att det är trist att jobba midsommar och att de skall få spy på gästerna mellan varandra men inte så att vi hör....

GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback