Det finns roliga saker i skogen

Det tycker i alla fall B. Så fort det är dags för promenad så slår jakthjärnan igång på liten...efter att ha 1 spårat upp och jagat rådjur...2 gjort detsamma med harar....det är riktigt roligt....ja faktiskt nog det roligaste som finns....

Samtidigt som mitt gamla jägarhjärta bultar av stolthet när jag ser honom ta upp ett spår på ena sidan vägkanten och sedan på den andra...och på bråkdelen av en sekund avgöra riktning på spåret och störta iväg så är det inte utan att man blir lite rädd...fast hallå vänta...du kommer väl tillbaka...?

Så idag stegade jag ut i skogen och la blodspår till liten för att han skulle få spåra under kontrollerade former och inte genom rymmning...hoppade över momentet prova på spår och gick direkt på ett lagomt enkelt spår...med några böjar, en rät vinkel och ett bloduppehåll....fast det blev en barnlek för honom...inte en tvekan eller ett enda tapp...behövde inte ens säkra...enda förvirringen blev när spåret var slut..och jag kan väl hålla med honom om att det inte är så vanligt att rådjur hänger i träden.....även om han var mäkta stolt över bytet han fick lov att bära med sig hem...

Skall försöka i morgon igen med ett lite svårare...fast jag anar att jag måste gå över på älg med honom ganska på snarast....tror inte jag har sett så säker spårning på många många år....

Hoppas matte och husse fortsätter med detta sedan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback