En vecka på landet

...så då var den avklarad... Liten B fick åka hem efter 4 dagar. Det blev för mycket för honom med allt vilt som sprang framför nosen på honom. Sista dagen kunde han inte koppla från jakten överhuvudtaget. Stod vid sitt träd och bara pep och skrek och ville ut i skogen.

Men det klart dagen innan så började dagen med fyra harar (vid olika tillfällen) som hoppade fram på max tre meters avstånd och sprang framför oss. Två rådjur på mindre än fem meters avstånd. När vi sedan kom hem och satt vid trädet kommer två harar och kort där efter två rådjur på tomten. Sedan fortsatte dagen i samma anda....vi såg minst fyra rådjur och tre harar till på nära håll den dagen...inte konstigt att liten B var i fullt jaktställ hela tiden...

Så nu har jag haft tre egna dagar här ute (men sambon kom i fredags så helt egna har de inte varit). Målat utemöbler, planterat mer blommor, rensat ogräs, ätit (åt inte mer än en näve ostkrokar per kväll när liten B var här) och sovit gott.

Idag bär det åter till stan igen. Skönt med tanke på att få duscha annat än vattenslang som legat framme i solen...skrubba sig ren och raka benen skriker Barbie...

Men samtidigt så ju mer jag varit här ute så känner jag mig mer instängd i lägenheten där hemma. Det är så skönt att kunna bara gå ut och vara ute. Sitta inne och se ut över gräsmattan och vattnet. Friheten. Kunna gå ut och rycka ett grässtrå eller två...det har jag inte inne i stan.

Hmmm, ordna med en dusch och badrum här ute skulle inte vara fel..då kunde man bo här under sommaren...skönt skulle det vara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback