Nu ska man tindra

...för nu är det snart jul och då måste allt vara såååå himla mysigt! Och visst är det väl mysigt och egentligen gillar jag denna tid med alla ljus, goda dofter och mys.

Men när det blir tvångsmys så kan det bli lite för mycket. att det blir bara för att det ska va så och inte för att man är i den stämmningen.

I söndags (första advent) min första lediga dag på två veckor hade jag stora planer för mysdag. Jag skulle städa fint så att det luktar gott och rent i hela hemmet, tvätta och ta fram alla adventssaker. Ha en stund med tända ljus...mysa...fixa för mig själv...färga hår och fixa till...

Med en skön känsla i kroppen kliver jag upp och sätter igång. Ganska snart insåg jag dock att det inte skulle bli som jag ville...efter att ha granskat avtal och räknat om budget, tagit in nya offerter....så inser jag att jag säker kommer att göra allt jag föresatt mig att göra förutom mysa!!!

Jag springer som en galning med dammtrasan i ena handen och placerar ut ljus med den andra, färgar håret samtidigt som jag gör rent kattlådan och löser proppar i avloppen allt samtidigt och adventsmyskänslan är totalt bortblåst!!

När jag äntligen sätter mig ner så är jag trött och faktiskt lite bitter!

Ja, mysigt blev det ju på ytan i alla fall men inte i kroppen :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback