Tänk vad skönt...

OBS! Detta inlägg betyder INTE att jag på något sätt funderar över att ta mitt liv!!!!!

...men för någon dag sedan gick jag en massa promenader. Jag vilsade runt lite i parkerna här omkring och bara fanns. Gick till mina och Jaz ställen...satt en stund och bara tittade. Även om det for en massa tankar och känslor i min kropp så kunde jag bara va i alla fall...

Kom ner till "våran" badplats och där satt jag länge. Tittade ut över vattnet och njöt av den frid vågorna och mälaren skänkte. Kunde inte motstå tanken (fast egentligen är det nog en tvångstanke) att hur skönt det skulle va att bara lungt och stilla vandra ut i vågorna, sätta mig på en sten på botten och bara va.

Det lugn och den frid man upplever under ytan...det är den jag vill ha. Slippa alla måsten, tankar, känslor och åtaganden. Slippa fixa och trixa. Slippa önska, drömma och vilja. Slippa besvikelser och gnet.

Bara finnas i lugnet och friden....vattnet och jag...ingenting annat.

Fast skulle jag inte drunkna så skulle jag nog frysa ihjäl...skulle säkert inte kunna sätta mig på den där stenen för vatten var för kallt för att jag skulle doppa mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback