Orsak och verkan

Hmmm, nu händer det konstiga saker!!! Har faktiskt inte varit med om liknade förut....hur energihöjningar påverkar mitt rökande - skumt!

Ack, ni icke andligt troende vad ni kommer att fnysa åt detta inlägg och ordet trams och tillfällighet kommer att cirkulera i era huvuden....men så här är det (för mig i alla fall)...

När vi kom hem från semestertrippen i norr hade jag plockat på mig en liten rolig krabat som skulle bo hos mig. Nu senaste dagarna bor den inte bara hos mig utan i mig. Semesterturen till Kreta plockade med sig ännu en jag skulle ha hos mig även den har integrerats i mig nu.

Detta har gett mig en sjuhelsikes energihöjning och jag blir alldeles yr och kräkig mest hela tiden.

Nåväl med dessa två nya delar av mig själv så kom ju även tanken på att sluta röka. Köpte sugtabletter och sa att jag skulle inte sluta men bara röka de njutningsfulla. Diciplinerade mig i ett par dagar och avstod från dessa man röker innan man skall sätta igång någonting (ni som röker vet vilka jag pratar om). Det gick bra och jag kunde lätt röka fem cig mindre per dag (inte så mycket kan tyckas men ändå...)

Men idag (fyra dagar efter) så har energihöjningen och integreringen tagit fart och är nästan klar nu...idag är det som om jag inte ens kan röka längre. Det smakar mig inte och jag vet att jag borde vara sugen. Har rökt en som var riktigt bra (den första på morgonen) men de andra tre har jag nästan bara rökt för att jag vet att jag borde ha behov av dem. Men det har jag inte...skumt!!! Har inte ens tagit någon tablett idag....

Jag har slutat röka förut men det har aldrig varit på detta sättet då.....är det mina nya innevånare som inte tycker om att röka eller vad händer? Det verkar ju som om allt har med dem att göra....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback