Mysig tvättdag

Fast inte jag...men eftersom jag hade drivvis med tvätt så var jag som en örn som cirkulerade kring tvättstugan i morse. Bara att kunna komma in en kvart tidigare skulle hjälpa mig enormt. Nu kom jag in någon timme tidigare tack vare mitt rovfågelsbeteende och har tvättat i snart 7 timmar.

Filtar, sängkläder, jackor,mattor, överkast, vanliga kläder - ja i princip allt  som är i textil i hemmet. PUST!

Nåväl nu var det inte mitt stånkande med tvätten jag tänkte dela med mig av (fast nu har jag ju redan gjort det) utan under en av mina bevaknade svängar förbi tvättstugan för att kolla om den var fri så hör jag där innifrån hur någon står och smågnolar, tvättar och har tagit radion med sig ner och lyssnar på lördagsmorgonsradio under tvättpasset.

Det är rutin på hur man kan förgylla sina grå tråkiga vardagssysslor!

Mysigt säger jag!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback