Etapp 2 avklarad

Så, nu har del två av semestern blivit avklarad...norrland och familjen. Det är ju som det alltid är med det helt ljuvligt underbart förenat med svår ångest. Föräldrarna blir bara äldre och äldre det blev synnerligen påtagligt när vi såg på kort hos syster...vad mamma har tacklat av bara på två år!!!

Men som alltid Tavelsjö! Den underbaraste platsen på denna jord!!! Den enda plats som jag känner mig hemma på. När jag kommer dit kommer jag hem. Varken Luleå eller Stockholm ger mig den känslan bara Tavelsjö. Där är livet gott!!!

Vi hängde med mamma och pappa en del. Åkte två kvällar upp till Vindelälven och fiskade (jag drog upp två harrar...de var små men det var harr i alla fall). En runda till Piteå och hälsade på syster med familj...spelade kubb (jag och syster dominerade kubbspelandet) och åt gott.

Våfflor hos faster och farbror som sig bör (ingen sommar utan dessa våfflor på deras altan).

Och ett sagolikt åskväder. Jag har inte upplevt liknande sen jag var 7/8 år gammal (även då i Tavelsjö). Oftast brukar den gå över berget bakom stugan eller berget på andra sidan sjön men nu gick den runt om oss. Golven darrade och fönsterrutorna klirrade. Man hörde hur det knastrade i luften (ungefär som en tv som står på myrornas krig). Det small mer än mullrade. Vilket skådespel det var!

Nu är vi hemma och mellanlandar för att på fredag ta nya tag och bege oss ut i välden igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback