Dum, dummare - jag

Jag blir helt skogstokig på mig själv! Ska det vara så svårt att lära sig? Visst, man säger att man inte kan lära gamla hundar att sitta men det här är helt galet. Om och om och om igen så upprepar jag samma mönster utan att lära mig ett skit!!!! Tur att jag inte går i skolan nu....

Måste ta en allvarlig funderare om varför. Om det är så att jag verkligen vill ha det på det sättet som jag tänker och att det är därför jag har så svårt att ställa om eller om jag helt enkelt bara är jordens största idiot.

Jag gör mig ju själv så ledsen hela tiden!! Ska det va så svårt????

Ett exempel:
Jag och mannen pratade om detta i måndags. Så, det blev ganska klart men bara lite att klura på kvar. Sen några timmar senare (fast vi hade pratat och jag hade insett hur det fungerar) så gör jag samma sak igen. Förvisso i god tro men när gårdagen dök upp så insåg jag ju att jag gjort det igen!!!!

Vad jag gör?

Min man tänker på det här sättet: Idag vill jag göra det här och det här - sen gör han det.

Jag tänker: Om han skall göra det där och det där idag så kan jag göra det här...då hinner jag det klart innan han kommer hem. Hm, i morgon skulle jag vilja göra det där men vi har ju pratat lite löst om att göra det andra tillsammans om det funkar...då gör jag det där på onsdag istället för då skall ju ändå han göra något annat. Så kan vi göra något ihop i morgon.

Så kommer morgondagen och det vi tänkte göra tillsammans går inte att göra. Så då åker han iväg och gör sitt. Jag står där och skulle ha kunnat gjort det där jag egentligen ville men som jag sköt upp till onsdagen för att vi kanske skulle göra något ihop....och blir ledsen för att han inte vill va med mig....

Jag pysslar och trixar för att jag skall kunna vara fri IFALL han vill att vi skall göra något ihop. Men så blir det ju aldrig. Han gör sitt för sig själv eller med någon annan. Jag gör mitt. Men jag måste lära mig att göra mitt när jag vill göra mitt och inte anpassa mitt till hans schema. Sen bara bli glad de gånger vi råkar vara lediga samtidigt båda två och kanske kunna göra något ihop....

Jag är såååååååå urbota korkad!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Arne Anka

Du är inte dum!!!!!!! Säg aldrig så igen!!!

2008-08-07 @ 02:32:27
Postat av: Anonym

Hej där! Vart har du tagit vägen? Saknar dina inlägg...och dum är du inte

Kram

TRLM.

2008-08-15 @ 17:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback