Galen tant

Ja, vem är jag? Galen säger många fast det tror jag nog beror mycket på att jag gör det som jag vill göra och låter inte normer och borden styra mina val. Dessutom törs jag säga de saker som många andra bara tänker. Alla de där löjliga tankarna och frågorna man har...

Tant - ja, faktiskt. Vill vara det i alla fall! 41 år och längtar till 80! Livet blir bara härligare och härligare. Visst bekymren är större och ansvaret större. Men tänk på allt fantastiskt man fått erfara och alla människor man mött som har berikat livet. Hur mycket mer har man inte fått träffa och vara med om när man är 80!!!

Kommer från norrland med fötterna på jorden. Flyttade till Stockholm -89 för attt utbilda mig (så ovanligt). Hatade staden de första tre åren men har nu hittat mina oaser och vänner så nu kan jag inte vara utan den. Har större delen av mitt liv jobbat med reklam men för snart fem år sedan hoppade jag av den karusellen. Idag är jag mångsysslare. Större delen av mina dagar ägnar jag år djur och deras välbefinnande. Har själv 2 katter och en hund. Skolar om mig och jobbar med kostrådgivning och alternativa behandlingar för främst djur men människor också.

Så från att gå omkring i fina kostymer till att alltid bära fleece. Men det känns skönt. Även om man vissa dagar kan känna att det vore roligt att känna sig snygg på jobbet. Inte alltid gå omkring med kläder fulla av lera och hundslem. Men min kropp jublar i de bekväma, varma, oömma kläderna och fotriktiga skorna. :-)

Eller som min sambo så bra uttrycker sig: Men du jobbar ju med djur och då behöver man inte bry sig om hur man ser ut!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Dueeeee......om man är sådäringa lat som jag är och bara läser till och med andra stycket, då kan man tro att du har dödslängtan ;-)

2007-03-08 @ 16:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback