Snömannen

Hmmm, ja jag vet att detta ämne kommer upp allt för ofta. Börjar snart tro att jag har någon slags hårfixering. Eller så är det bara för att faktiskt hela min kropp är täckt av hår. Värre än de flesta faktiskt. När jag föddes så såg jag ut som en liten schimpansunge - täckt med kolsvart hår över hela kroppen och en svart kalufs som stod rätt upp och var så kraftig att de redan från dag ett kunde sätta rosett i håret.

Hårväxten finns kvar men jag är tacksam över att håret på kroppen numera är ljust och inte svart (förutom på benen då). Men nu när man inte är så ung längre så händer det saker med håren....

De ljusa håren på framförallt armar, kinder, haka, hals och mage har fått en tendens att öka sin livslängd. Detta ger ett resultat att helt plötsligt kan man hitta ett hårstrå - som borde ha trillat av för länge sedan men inte gjort det - och nu uppmäter en längd av minst sju centimeter.

Samtidigt som jag känner att jag måste hålla mer koll och faktiskt hjälpa dessa överväxta hår att lämna min kropp så kan jag inte låta bli att fundera ...hur långa skulle de kunna bli? Om jag inte tar bort dem kan jag få halvmeters lockar som fladdrar runt armarna? Hur skulle det se ut? Skulle man då vara tvungen att börja schamponera och använda balsam även på armarna? Föna, locka och spraya?

När träder åldern in för att kroppshårväxten skall börja avta? Eller kommer jag aldrig att komma dit utan för mig blev det tvärt om...så när någon arkeolog gräver upp mig om tusentalsår så blir jag beviset på att snömannen existerade även här i norden.

Att den till slut aklimatiserade sig till människan och fann ett sätt att leva sida vid sida i en storstad.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback