Trumtrans

Igår åkte jag iväg med K till Uppsala för att gå en kurs i Trumresor...har aldrig gjort det och trodde att jag skulle få uppleva något nytt. Men resorna gick till övre och undre världen för att hälsa på de olika andar som bor i de världarna. Men platserna blev bekanta och jag hade redan varit där utan trummans hjälp.

Det som var roligt dock var att jag och K hamnade på samma ställe och vi såg varandra :-). Men det hade varit intressant att få veta lite mer vad trumman kan göra och hur den fungerar. Det hade också varit roligt att få prova en längre trans....för så fort jag kände att jag var på väg in i en djupare så var det dags att komma tillbaka.

Resorna som hanns med blev ju bara till ställen som jag åker till varje kväll...vad hade hänt om jag hade fått lov att gå djupare? Hade jag fått upptäcka nya platser och andra saker då? Hmmmmmm...skall se om jag kan hitta något på nätet som kan ge mig de svaren.

Shamanerna när de jobbar är ju i trans hela nätter....jag skulle vilja prova en 2-3 timmars trans eller i alla fall en entimmars och se vad som händer. För jag kände ju att saker började hända i slutet på transen vill ta reda på vad....

Nyfiken liten strut är jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback