Undrar hur...?

OK! Ni som känner mig väl vet att jag ibland klurar över dessa till synes konstiga saker. Nu gör jag det igen!

Den funderingen som ni alla hört mig uttrycka tidigare (och säker redan ledsnat på) är ju:

Hur kom man först på att tillaga mat?
Var det någon som snubblade och tappade sitt köttstycke in i elden? Fast eftersom det var ont om mat så lirkade man upp köttet och upptäckte att det blev ju gott....

Men hur kom man på att mala korn till mjöl som sen blev bröd?
Var de svårtuggade så att man därför krossade dem? Men sedan blev det så torrt i munnen när man åt mjölet så man spädde ut det med vatten? Fast då blev det så kletigt... Men då snubblade någon så degklumpen åkte in i elden och blev till bröd?

Eller var det någon som var sur och började banka på kornen och sedan snubblade någon som bar på vatten så det blev deg...sen snubblade en annan så degen åkte in i elden...och blev bröd...

Och hur kom man på att koka saker (tex kaffe)?
Var det någon som snubblade då oxå?

Eller är det någon som gjorde en tidsresa och visade hur man kan göra? Men för att kunna veta det så måste ju någon ha snubblat någon gång....i någon dimension...i något liv...

Hmmmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback