Tack Anonym

Jag är smittad.... Borrelia - hata fästingar!!!!!

Efter att ha läst anonyms inlägg här på bloggen så kollade jag borrelias symtomer....jag har haft dem alla!

Ont i rygg, yrsel, svimmningar och nu ingen känsel i kinden och ett konstigt märke på benet....

Blev lite uppjagad för det stod att om man hade dessa symtom så måste man ha omedelbar behandling och kanske tom läggas in på sjukhus för injektioner...

Så, för att inte få en sömnlös natt så åkte vi in och kollade på närakuten...det var borrelia...nu är jag hemma med ny medicin...och hoppas att bli frisk!

Fast det var ett spännande besök på närakuten. Hon som satt i receptionen var minst sagt udda. Jag kom dit 21.05 hon klagade över att jag inte ringt innan för den tidigaste tiden hon hade var nu 21.15!!!!! Hmmmm

Sen hade de stämplat in alla besök där som läkartid dag istället för akutbesök helgkväll...spännande...detta satt hon och skrek så att alla vi i väntrummet hörde. Det var nästan bättre underhållning än i TV soffan hemma. Sedan fick vi följa hela hennes h-vete med att reda upp problemen...

På något sätt så var hennes problem viktigare än allt annat. När en annan tog över receptionen för att hon skulle kunna ägna sig åt detta och hjälpte en patient som hon hade råkat ta dubbelt betalt av...satt hon och skrek åt denne att hon sulle logga ut.

Det sista jag hörde var hennes kommentar "Jag skall inte sitta i receptionen - jag kan inte det här"

Hennes kollegor måste verkligen vilja avyttra henne från arbetsplatsen. Men alla vi i väntrummet satt och skrattade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback