Hur tråkigt kan det bli????

OK, har tagit på mig att stansa in bokföringen i SPCS åt jobbet. Javisst - sa jag och trodde att jag bara skulle behöva följa kontoplanen och stansa nummer.

Nu var det inte riktigt så...får lov att sitta och bläddra i 4 pärmar för alla uppgifter jag skulle behöva finns inte så jag får söka bakåt i tiden....vissa underlag är inte ens namngivna så efter att ha bläddrat papper efter papper i 2 pärmar hittar jag ett liknande underlag....AAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHH!!!!!

Förra året gjordes inte enligt nya kontoplanen så jag får dessutom sitta med en konverteringstabell för att hitta rätt kontonummer....det är tråkigt att varje verifikation skall ta 5-15 minuter att kontera...och då har jag inte börjat stansa ännu...

ALDRIG MER!!!! Säger jag bara....

Sen går tankarna över till alla stackars människor som bara jobbar dagarna i ända med att kontera...skickar allt ljus jag bara kan till er. Men visst är det fantastiskt att det finns dem som vill göra det och som finner det tillfredställande att göra det....VI BEHÖVER ER ALLA!!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fortsatt fin dag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback