Första dan som hemmafru

Det var idag! Började med ett besök på AF som gick förvånadsvärt bra! Sedan skaffa presentpåsar...på en te butik (passade på att fynda lite på vägen) till mina små raringar.

Det var roligt inne på Te butiken...först var de lite sura när jag frågade om man kunde få köpa tomma påsar...sen bad jag om ursäkt och sa att jag skämdes lite för att ställa en sån fråga - det funkar alltid lika bra! Genast sprang de ner till lagret och det var ju självklart att jag skulle få köpa dem.

Men de skulle kosta gnaska många pengar...jag sa OK och berättade att jag skulle laga eget  hundgodis och ge bort i present. Då visade det sig att expeditens syster hade en rottis tik som nyss var röntgad med en C och D höft...jag gav lite goda råd om hur man kunde göra och var man bör vända sig. Och att man kanske inte alls var tvungen att avliva....

Det hela slutar med att jag bara betalade en symbolisk summa pengar för påsarna och dessutom fick presentsnören på köpet!!! ;-)

Så rusa hem via en pappershandel för att köpa mappar till söndagens kursstarter...och hem och laga hundgodis i mängder. 4 kg kycklinglever skulle kokas och hackas och torkas...sista omgången ligger i ugnen och torkar nu.

Under tiden som detta pågick (med fingrar kletiga av lever) var det tvätten...

De kletiga fingrarna uppskatades av en liten Jack Russel tik som nyss flyttat in i huset...så jag gjorde en påse till henne oxå och gick upp med....gott sa hon!

Men att hinna dammsuga och fixa middag...hann jag inte...inte heller vin...hur skall man hinna allt som hemmafru? Hur gör ni? Inte ens har jag hunnit blogga

Ju mer ledig jag är desto mindre hinner jag med mina vänner eller annat. Det är helatiden något projekt på gång som tar upp hela min tid...

Ja ja, måndagens att göra lista är lång...hoppas jag hinner...för helgen är fullbokad!

Lördag - åka till uppsala och äntligen hämta crossen :-)
Sen från kl 14 utvecklings dag med jobbet (gamla jobbet) som jag skall hålla i...hej och hå
Avrunda med middag

Söndag - start för healing kurserna nybörjare och steg 2...från 13.30 - 20.00

Hej och hå

Dessutom var det någon som hade sett mig ute och vilsa naken i blommig hatt på E 4:an....men det är väl det tanter och hemmafruar SKALL göra...eller?

Kommentarer
Postat av: Arne Anka

Hmmmm.....antingen är man väl naken eller så har man, som i detta fallet, en blommig hatt på sig. Visserligen kan man ju säga att" Under kläderna är vi spritt språngande nakna" men men. Man kan ju inte förstå allt här i världen. Men "gnaska", som bloggerskan skriver, mycket.
;-)

2008-02-02 @ 15:17:46
Postat av: Arne Anka

.....och, ja!!! Jag är grinig idag (med)

2008-02-02 @ 15:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback