Kaffe....KAFFE!!!!

För ett tag sedan så ställde jag undan min Perkulator (kaffekokare) för att knoppen på locket hade lossnat och kunde i vilket obevakat ögonblick som helst hoppa av...detta medförde en kaskad av kaffe i hela köket..

Men så i påskas skulle vi ju ha främmande och då tog jag fram den igen...det är så mycket lättare att koka kaffe till flera på samma gång istället för kopp för kopp med snabbkaffe...

Jag fixade korken med en bit trasa och en rulle tejp...det blev inte snyggt men den höll sig på plats.

Men nu en vecka senare så vill den inte...eller jo den funkar...men om jag måste byta 3-5 proppar på att koka en kanna kaffe så känns det som om något inte stämmer.

Jaja, just nu så brygger jag mig en kopp kaffe i min egna hemmagjorda kaffebryggare. Som består av min kopp, en hemmagjord sil och kokande vatten som jag häller på...väntar just nu på om det funkar eller ej...

Det är inte roligt med sådanahära experiment denna tid på dygnet....

Får fixa en ny kaffebryggare idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback