Ny horisont...

Efter att ha kräkt ur mig vad som snurrar i mitt huvud och äter mig i går här på bloggen så blev jag av med giftet. Jag kan nu se det äckliga mönster vi hamnat i...hävdar fortfarande att det sattes igång av honom men sedan har jag själv tagit över en del och drivit på det så det äter mig inifrån och är 10000 gånger större än vad det kanske egentligen är.

Det börjar med att han inte kommunicerar ut och berättar att han är arg/irriterad/vill vara ifred utan agerar ut det under flertalet månader. Dessa månader sätter min karusell igång. För jag känner ju att han drar sig undan mig och då slår mina gamla invanda mönster in. Han har lessnat eller hittat någon annan snurrar runt i huvudet. Allt han sedan gör tolkar jag till min nackdel. Beteenden som tidigare varit fullt normala blir nu i mitt huvud ett säkert tecken på att han har tröttnat.

Ju mer han drar sig undan desto mer pockar jag på uppmärksamhet och tjatar. Då vill han nog  dra sig undan ännu mer...och det snurrar bara ännu mer i mitt huvud och jag tjatar ännu mer... En härlig karusell!!!

Nu har jag lyckats slå mig själv så mycket att jag fått bort min självkänsla och då blir jag ännu känsligare...övertolkar ännu mer.... Och landar på botten bland slemgrodorna.

OK, jag ser det klarare nu ..ska bara hitta ett sätt att vända steken. Men jag kan inte göra det själv. Jag behöver att han förstår och att han hjälper till. Har klurat lite under dagen och kommit på vad jag behöver från honom för att resa mig.

Fakta!!! Rena rama fakta inte inlindat eller diplomatiserat. Kallt och rakt fram. Sadan behöver jag att ord och handling stämmer. En övertydlighet. Måste få höra när han är arg/irriterad/vara ifred innan han agerar. Vill hellre känna att han älskar än höra det.

Kanske kan jag köpa kylskåpsmagneter med en glad, en ledsen och en likgiltig smiley gubbe på så får han hänga upp den magnet som gäller för dagen :-) eftersom han har svårt att säga när allt inte är på topp...

Kommentarer
Postat av: Trlm

Välkommen tillbaka! Nu känner jag igen dig
Vet en smart "tjej":)- Som köpte..(Till en syster yster)..Vill minnas det som en liten svart mässingkatt...? Med en klocka på som man kunde plinga på vid....!?
(Varför...Orsaken.. Kan man ju bestämma tillsammans, bara det inte blir ett "himla oväsen" på ringandet, utan den får användas "kanske" endast i positiva lägen, för då blir det ju endast trevligt o inte enerverande
Go du e....Väl du vill...Lycka till båda två, var och en....Tillsammans!
Kraaaaam!

2007-09-04 @ 23:18:32
Postat av: K

Vad skönt att läsa.... Att du nu tittar på lösningar istället för att älta. Vi vet ju att ältandet i sig mest tar energi...
Men kräks på ibland om det ger dig såna bra idéer :)

2007-09-08 @ 08:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback