Praktiska detaljer räddar liv

Jag har ju som vanligt flytt in i de praktiska för att komma över den värsta sorgen. Inte velat skriva om saknaden eller tomrummet för då blir det verkligt. Fokuserat på nya golv/städa/färga hår/svetsa ansikte mm. Det praktiska håller mig uppe. Har jobbat extra mycket tagit på mer fler och fler ansvarsområden...allt för att fylla upp varje sekund i hjärnan med praktiska tankar.

Träffade för första gången igår en rottis kille att kela med...då kom det över mig igen... Saknade rumpkliet/morren/buffandet.... Den stora kroppen som ligger och suckar..som tassar omkring på natten och ibland sticker upp nosen och puffar när man sover.

Matresterna på golvet att torka upp...håren i alla hörn...

Skrutte vad jag saknar!!!!

Kommentarer
Postat av: Trlm

Det är tyvärr verklighet!!!
Snuttis!
Kan det inte vara bättre att "tillåta" sig sörja i nuet, för att betydligt senare komma igen?
Nu lägger du ju locket på,o då blir det som att rulla snöbollar framför sig, tills de en dag rullar tillbaka över dig, då de blivit så stora, att det är! O, hanterligt!
I dag "förstår" omgivningen dig alldeles utmärkt, Vill gråta med dig...
Vilket faktiskt kan kännas...
"Inte så tokigt" Du vet: Delad sorg!!!
Finns inget som säger att man ska vara "stark" o INTE visa sin sorg,bättre tvärtom, nu när alla förstår...!
Varför dina tårar inte "vill" sluta rinna
Kraaaaaaam!

2007-10-06 @ 19:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback