Hjältar

Som jag skrev i förra inlägget så blir jag så glad av människor som är vackra och gör saker som vi andra glömmer bort i våran stressiga tillvaro. Dessa hjältar glöms oftast bort och det är få som ser dem. Istället så blir omgivningen så van vid att ha dem där och vana vid att de fixar och pysslar så att vi andra kan ligga på soffan och peta oss i naveln.

På jobbet har vi en sådan fantastisk kvinna A. Hon är helt otrolig...alltid mån om oss alla andra. Snabb att rycka in och underlätta för vem som helst av oss om någon bara andas att vi är hängiga eller inte mår så bra. Hon smyger fram och säger "Men om du vill kan jag gå en till" eller så bara fixar hon när man vänder ryggen till. Det är livsfarligt att lägga något i vasken o tänka att jag diskar det med det andra senare...vips är hon där och diskar.

Hon är som en riktigt bra hockeyspelare alltid jämn, gör en bra match varje dag, klagar aldrig över sina egna besvär och hjälper alla andra i laget!

Dessutom tänker hon alltid på alla andra före det att hon tänker på sig själv. Fast det är kanske inte så bra...inte för henne själv i alla fall.

Har länge gått och klurat på om det skulle kunna finnas något jag skulle kunna göra för henne. Något som skulle göra henne riktigt glad så att hon förstår hur mkt jag uppskattar henne och hennes omtanke. Skulle vilja ha råd att skicka iväg henne på en spaweekend eller något sånt - så att hon får bli ompysslad av andra.

Hon är en sann hjälte och en vacker människa!!!

A! Tack för att du finns!!!

Kommentarer
Postat av: Trlm

Klart det är bra för henne med:) "Det största fängelset är jagets fängelse" Trevligt att höra om fria själar, och det fordras en vänlig själ för att känna igen en annan...Det är DU
Kraaaaam! Ha en bra dag!

2007-10-12 @ 11:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback