"Den synska kvinnan"

Det är det smeknamn jag går under hemma hos en av mina arbetskamrater. Det är hennes barn som tydligen är helt betagna i mig fastän de inte träffat mig ännu. A har bara berättat för barnen att jag kan prata med djur och att jag healar.

För en tid sedan så blandade jag blomsterdroppar till en av hennes söner som har lite problem samt gjorde en till flaska men med bara vatten till den andre så att han inte skulle känna sig utanför. Jag och A försökte klura ut hur vi skulle få honom till att ta dessa droppar eftersom han ständigt vägrar ta alla typer av medicin.

Men det löste sig av sig själv. Barnen springer varje dag för att ta sina magiska droppar som de fått av "den synska kvinnan". En av sönerna vill dessutom alltid ta dem framför sina vänner och har nästan gjort en ritual av hur han omsorgsfullt droppar 4 droppar i ett glas vatten varje dag...

Nu måste jag ju träffa dessa bedårande barn...undrar om de blir besvikna av att se att jag bara är vanlig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback