Promenad i skogen o kalas

Kom ut i skogen igår med min vän K hennes hundar och B en hund som jag lånade. Det var härligt! Att bara få gå mellan träden i mossan och andas. Bara få vara. Hundarna sprang och även om B är en väldigt energisk ung dam så blir man så lycklig av att vara med henne. Hon bara spritter av glädje i hela kroppen.

Hon och E har samma intresse - köttbullar! Fick lov att omorganisera mitt godis för de gjorde gemensam sak av att stjäla godispåsen.

Det var en underbar skog med massa energier. Och ett rum som bars upp av 3 ljuspelare..måste forska vidare i vad det var för rum. När vi kom till en trädfälla som var hög nog för hundarna att bara gå under utan att krypa ihop så stannar B. Hon vet inte riktigt hur hon skall ta sig över....hon såg det vi inte såg. Något var under stocken. Till slut gjorde hon sig platt som en pankaka och ålade sig under. Vi stannande och tittade förundrat och försökte komma på vad som var på stocken. Då kommer B tillbaka men denna gång kryper hon inte ihop så det som hängde där var uppenbarligen borta....det är så häftigt att se.....

På kvällen blev det kalas. Svärmor fyllde år. En middag på restaurang Sköntorp med svärfamiljen. Det var trevligt även om allt cirkulerade runt barnbarnet F. Men det är väl så det är när det finns barn så är det vad vuxna pratar om. Kanske är det därför som föräldrar tycker att de äger hela världen....de är så vana att vara i fokus hela tiden.

Idag blir det avslutning på fortsättningskursen. Jag har haft en massa tankar på vad vi skall avsluta med men mina guider har hela tiden sagt nej. Vi skall tydligen kanalisera något som jag inte hade tänkt mig men de är väldigt bestämda på det så det är väl bara att lyda och se vart det tar oss....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback