Nu är det jul!!!

Eller snart i alla fall. Första advent på söndag :-). Förr fyllde det mig med myskänslor och vad härligt det är! Nu försöker jag hitta de känslorna men det blir mest ett evigt letande. Hur mycket jag än hör mig själv säga - Åååååh vad mysigt med advent så infinner sig inte den där riktiga känslan.

För även om jag kan känna att jag längtar efter att ta fram advents stakarna och stjärnorna så att det blir fint ljus (och mer) så kommer också den där panik känslan - julklappar!!!!

Iår skall vi göra något jag inte gjort på många år nämligen fira jul med familjen. Det känns faktiskt mysigt för en gångs skull. Och jag slipper lite stress med att skaffa mat och fixa med hela julbordet. Ett större lugn ligger över mig. Men jag vill verkligen ha den där jul och advents känslan jag hade när jag var ung.

Förväntan och mys. Kanske kommer den när jag får upp stakarna och stjärnorna...vem vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback