Idag skall jag...

...så tänker jag varje morgon när jag ligger i sängen och håller på att vakna. Lägger upp en lista på saker jag skall göra innan jag går till jobbet. Men sen tar bara tiden slut. Jag väljer att sitta en stund extra med kaffet, ringer någon vän och snackar bort lite för lång tid eller sätter mig vid datorn.

Jag vill men orkar inte riktigt. Sen tänker jag att "men ok då jag tar det på lördag då jag är ledig"....fast då blir det något annat som kommer ivägen....

Måste hitta den energin som inte bara planerar utan även genomför....fastän det är skönt att bara slappa lite ibland också. Kanske är det åldern som gör att jag inte längre riktigt orkar hålla 100 knyck från det jag vaknar till dess det är dags att sova igen. Jag gör det nödvändiga - diskar, plockar, bäddar och lite småpyssel till men allt annat (dra om elen till kökslampan, måla listerna, fixa ett "lock" till fläkten, städa vinden, putsa fönster mm) spar jag.

Eller kanske sätter jag upp för långa listor och för höga krav på mig att jag skall kunna fixa allt på en kvart....

Knasigt blir det i alla fall....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback