Vem är det?

Nej, nu vill jag veta vem det är!!! Vem som varje morgon smyger omkring och vrider fram klockan. Jag stiger upp samma tid som jag brukar. Gör mig en kopp kaffe, diskar, ställer mig i duschen, fixar lite och ska ut med hunden.
Normalt kommer jag ut med hunden kl 9 för våran långpromenad. Men sista veckan har klockan helt plötsligt stått på 10 när jag går ut!

Vad händer? Det är som om jag var fast i en seg massa och rör mig i ultrarapid. Själv upplever jag det inte så men eftersom samma saker som jag alltid gör tar en timme längre nu så måste det ju vara så. Eller lider jag av insomnia och sover bort en timme vid diskbänken eller i duschen?

Förstår verkligen inte. Det irriterar mig för hemmet blir ett större och större katastrofområde och jag hinner inte med. Promenaderna blir stressigare och jag får springa till jobbet om jag ska hinna få med mig lunch. Eller så får jag skippa lunchen och hoppas att någon välvillig person kommer in som kan handla åt mig.

Kan denna någon sluta vrida på klockan nu!! Jag vill ha tillbaka mina gamla mornar. De som gör att hemmet är fint när jag kommer hem från jobbet.

Eller kan någon inte vrida klockan år andra hållet? Så jag får mer tid? Det skulle verkligen behövas nu!!!

Kommentarer
Postat av: Bengan

Tur att man bor så långt bort, annars hade väl detta varit mitt fel....OCKSÅ.
Kramkramkram!!

2007-05-23 @ 19:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback