Tips för dig som är arbetslös!!!

1) Lita ALDRIG på vad en arbetsförmedlare säger till dig - det krävs att du lär dig alla regler som finns för att vara säker på vad som är rätt. Dvs utbilda dig till arbetsförmedlare - eller förresten det hjälper ju inte för de vet ju inte...

2) Tro inte att du har samma handläggare mer än 1 max 2 möten/kontakter så lägg inte ner någon tid att skapa någon som helst relation.

3) Tro inte att de ska veta vem som är din handledare. Och eftersom inte de vet så kan de ju självklart inte meddela dig vid byten eller ens bokade möten. Lär dig alla namnen och ha med dig en lista och bocka av dem en efter en....så ser du vilka som är kvar att bli din nya handledare. Efter en 5 möten så finns där inte så många namn kvar att fråga efter...

4) Klara dig ALDRIG NÅGONSIN själv! Sök alla bidrag och var samhället till den störste beslastningen du bara kan. För om du aldrig sökt hjälp så kommer du aldrig att få någon heller...

5) Är du arbetslös - var arbetslös. Skaffa inte timanställning eller deltidsjobb - då åker du ut och med det får du ingen hjälp - för du har ju lyckats med någonting. Sen vet de inte vad de skall göra med någon som fått lite jobb. De vet bara hur man gör med de som jobbar heltid - för där behöver de inte göra någonting.

Så, när jag blir rik skall jag donera en gigantisk summa pengar som är öronmärkta för utbildning av AF:s personal. Med utbildningen ställs krav (något som de inte känner till) och uppföljningar.

Eller kanske starta en egen arbetsförmedling! Får det verkligen vara så här???

Jag har aldrig under mina 40 år stött på så oproffsig och okunnig personal som jag gjort hos AF. Bara en av mina handläggare (som jag fick ha i 2 månader) har varit kunnig. Tack Edna! Det borde finnas fler som du!!!

Heja Sverige!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback