Rosa strumpor och för stora jeans!

OK! Som ni flitiga läsare sett så har de flesta helger gått åt till att arbeta på landet. Detta i sin tur medför vissa konsekvenser i form av överfull tvättunna. Men det är sådana saker som man alltid kan fixa - Barbie gillar detta sätt att fixa saker på. Man köper nytt!

MEN att få köpa sockar (i bomull) storlek 37 verkar vara omöjligt. Ja, jag är så pass snål att jag vill köpa ett storpack (5 par för 49:- eller liknande). Tycker inte att det är värt 50kr per sockpar. Fast då skall man tydligen ha rosa, lila, bruna, blå och i bästa fall ett par svarta. Varför???? Får man inte som tjej ha svarta sockor? Eller bara om man har större fötter (eller så små att man kan ha barnstorlekar). Jag vill inte ha illrosa/lila sockar!! Inte heller sockar med björnen baloo eller nalle phu på. Vill ha ett par hederliga svarta sockar i bomull som inte kostar skjortan. Att det ska va så svårt...

Lika svårt verkar det att vara att få tag i ett par jeans som jag gillar. Har för närvarande ett par som passar och 20 par som är för stora. Ett par av de 20 kan jag ha i nödfall...med lång tröja som döljer hänget. Annars så är jag kär i alla 20 par. Jeans är som bilar man utvecklar en intim kärleksrealtion till dem. Har svår separationsångest om man blir tvungen att kasta ett par.

Ack, om jag bara kunde hantera en symaskin. Hålla i hammare, kakla, tapetsera, måla, köra motorsåg - inga problem....men sy! Hur kan det vara så förtvivlat svårt? Det är så lite som behövs så har jag fullt med snygga älskvärda jeans i precis de färger och tvättar jag vill ha....1-3 cm...har provat tvätta för varmt och tumla men det hjälper inte....

Måste gå sykurs...eller ta tid att lämna in till någon skräddare...

SUCK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback