Ny skrivare och hemmoröjder...

OK, ibland säger min kropp till mig att nu får det faktiskt vara nog. Sadan gör den allt som går för att få mig att fatta att den kanske inte riktigt orkar med i samma tempo som den orkade för 20 år sedan.

När jag fortfarande inte lyssnar tar den tag i mig med hårdhandskarna. Fösta gången den riktigt ville påvisa min ålder så samarbetade den med alla sinnerna. Det var för ca ett år sedan. Det startade kvällen innan jag skulle fylla 40. För att göra Barbie lite glad så hade jag snabbt rusat in i en affär och köpt mörkbrun hårfärg. Trodde jag i alla fall. Den visade sig vara i och för sig mörk men med starkt lila inslag.

Sedan på morgonen på min stora dag vaknar jag med stora smärtor - hemmoröjder! Lila hår och hemmoröjder!!! Kunde kroppen vara tydligare i sitt budskap? Den fullkomligt skrek åt mig - FATTA!!! DU ÄR GAMMAL!!!!!

Nu har den sagt ifån igen. I gårkväll kollapsade min kropp i värk och till och med filten i soffan kändes som en stor sten som låg på mig. Den skavde och tryckte på mig. Höll på att få tokspel på värken och minsta lilla rörelse gav mig såna smärtor som inte går att beskriva. Till och med rörelser från hunden eller katten värkte i mig.

Sen vaknade jag så klart med hemmoröjder i morse! Tack då! Kroppen jag fattar! Men ibland så måste jag bara köra lite hårdare. Det går inte annars.

Men jag har en ny fin skrivare i alla fall....

Kommentarer
Postat av: K

Nej nu får vi allt boka in en tid för behandling!!!

2007-05-21 @ 08:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback