Frisyr inte bara hår...och trosor...


Barbie har äntligen blivit lugnare! Hon tog mig till frissan igår. Kan väl hålla med henne om att det verkligen var på tiden (9 månader sedan sist). Där inne tog hon över helt. Resultatet blev 3-4 dm kortare hår färgat i rött och svart. Men måste erkänna att även jag är fantastiskt nöjd!! Äntligen en frisyr igen och inte bara hår. Ok, vi får se om jag kan sköta den nu när jag inte kan rädda dagen med att sätta upp i tofs...

Var trött, såååååå otroligt trött när jag gick till frissan men piggade faktiskt på mig under tiden hon pysslade. Pyssel är nog väldans bra! (K! kanske du skall unna dig att någon pysslar om dig!!! Det både behöver du och det är du värd!!!) Så med ett litet  fånigt leende som bara en ny frisyr kan ge gick jag hem och fortsatte njuta av kvällen stärkt både till kropp och själ.

Det blev en sån där alldeles fantastiskt perfekt kväll med Pizzor öl och provsmakning av Absoluts nya vodka - päron/vanilj. Det blev goda drinkar av den...smakade piggelin! :-) En fåning film som rullade i bakgrunden och vi låg inknölade i ett hörn i nya soffan. Pratade lite och naturligtvis somnade ganska snart. Men så där avslappnat utan 100 tankar i huvudet. Bara njöt.

Fast det är svårt att riktigt njuta när man har en nära vän som inte mår bra. Det svåraste är att jag inget kan göra. bara höra och känna hur illa han mår. Men inte laga...det sliter mig i stycken. Vill ju kunna laga också....

Idag har Barbie fått vara med och bestämma lite till. Åkte ut på en liten shoppingsväng och kom hem med några super söta riktiga sommartrosor. Barbie tycker det är viktigt att ha trosor som matchar årstiden. Så i min garderob finns: luciatrosor, adventstrosor, julaftonstrosor, vår- och hösttrosor, påsktrosor, sommartrosor, ja trosor till nästan alla olika saker man kan tänka sig dessutom vanligatrosor och sovtrosor. Undrar om det är någon mani Barbie har? För det är viktigt för henne att jag inte tar på mig julaftonstrosorna annat än på julafton.... De vanliga får jag använda när jag vill men inte säsongstrosorna de får bara användas under rätt period.

Nu väntar lite städ och jobb sedan landet!!! Komma från stan lite men utan arbetsläger denna gång. Skönt! (På landet är det i alla fall jag som styr min kropp..inte Barbie! Där är det flis och mys som gäller!!!)

Ha en skön lördag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback