Hur hinner ni?

Jag förstår inte hur man ska få ihop dagarna och hinna allt det där som skall göras! Igår var ett bra exempel. Klev upp kl 06.00 drack mitt kaffe diskade, bäddade och vaknade till liv; var ute med hunden 07.00-08.00 gav honom mat och gick till jobbet; jobbade 08.30-15.00 (passade på att handla på lunchen); hemma 15.30 lagade mat åt hunden (jag BARF:ar honom); 16.00-17.30 promenad med hunden; lagade mer mat till hunden (som ska räcka denna vecka); Pratade lite i telefon med en vän; 19.00-21.00 styrelsemöte; pratade lite med min sambo samtidigt som jag åt en korv med bröd; 21.30-22.30 promenad med hunden; borstade tänder och gick i säng...

Kvar att göra; vika in tvätt; kattlådan, städa, göra ordning matlådor, svara på mail, ringa comhem, prata med mina vänner, förbereda mat till idag (till mig själv), blogga, skriva på böckerna (skriver 3 böcker),  umgås med min sambo...

Så ser mina dagar ut...har ständigt en lång lista på saker jag inte hann...ändå jobbar jag bra tider och har lite mer fritid än gemene man. Hur hinner ni heltidsjobbare? Dessutom pendlar många av er....och har barn!!!

Många av mina vänner har dessutom både tid och ork över till att hinna gå på bio, fika, umgås på kvällarna efter jobb...har ni fler timmar på dygnet än vad jag har? Eller bara mer energi och ork? Skulle jag vara uppe 4 timmar till och gno vidare? Berätta för mig! För mig är det en bonus om jag hinner måla tånaglarna eller något annat trivialt för mig själv...

HJÄLP!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tror mina dagar ser yt ungefär som dina.
Upp strax efter sex, tända vedpanna, käka en macka. Vara på jobbet runt 07:30 fram till 17:00. Kommer hemm mellan halvsex-sex. Kasta i mig en macka, sticka till gymmet. Kommer hem igen strax efter åtta, duscha, äta kvällsmat till ett avsnitt Star Trek eller nåt annat, kolla mailen/bloggen. Lägga mig vid 22 och förhoppningsvis orka läsa lite. Ibland byts träningen ut mot rep med bandet, men då brukar jag vara hemma för sent för att se på nåt avsnitt av nån serie. Så det är väl mest lördag och söndag man hinner göra nåt med vänner.

Postat av: Ulrika

Vännen! Jag har precis samma känsla. HUR GÖR FOLK?! Jag är dessutom pensionärstant och borde ha massor med tid. Vi måste nog analysera det över någon promenad någon dag. Problemet är bara att vi inte ens hinner prata om allt vi ska...

Har bloggat om exakt samma sak i januari - se länk nedan!

Ses på promenad om en kvart :)

/U

2007-03-06 @ 08:43:59
URL: http://ulrika.gustafvsson.se/?p=75
Postat av: Vanja

Sänk kraven! Du och komentatorerna verkar ha uber krav på er själva. Ska väl erkänna att jag har det emellanåt. Ni gör och hinner med hur mycket som helst. Vad sägs om några dagar utan dessa måsten. Är det absolut nödvändigt att vika ihop tvätten med en gång eller att städa och diska hela tiden. Varför inte låta en dag eller två gå utan?

2007-03-06 @ 12:36:00
Postat av: Bengan

Jag håller med föregående talare, allting MÅSTE inte göras samma dag eller helst dagen innan.

2007-03-06 @ 14:05:24
Postat av: Ulrika

För att det kryper i kroppen av disk i diskhon. Därför uppfanns diskmaskinen och för att om det inte görs på en gång blir det ännu mer när det väl ska göras... eller nåt

2007-03-06 @ 17:16:35
URL: http://ulrika.gustafvsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback