Håren

OK, nu kommer Barbies kamp mot håren. Det hela startade för ca 2 år sedan. Jag skulle träffa min nuvarande sambo...hade jobbat som en liten gnu (7-23) hela veckan och hade inte hunnit med att raka benen - det är uppoffringar man måste göra även om Barbie rasar över dem. Till min största fasa fanns det inte att få tag i rakblad till den hyvel jag använder. Var på 8 olika ställen och frågade efter dem tills jag fick en förklaring - Handlarna bojkottade för tillfället Gilette eftersom de skulle genomföra en stor prishöjning.

Vad gör man!!!? När man har kraftigare hårväxt än de flesta män...efter en vecka utan avskalning ser man ju ut som om man har långkalsonger på sig - ulliga. Så helt sonika köper jag vaxremsor. Med vetskap om att det som normalt räcker för en person inte räcker långt på mig så köpte jag 5 askar. Det räckte inte!

Där står jag prickig som en dalmatiner med hårtussar som inte går att få väck. Dessutom visade det sig att min hud inte riktigt tål vax. Detta medförde attt förutom tussar av hår hade jag även stora blåmärken över hela benen och på vissa ställen rann blodet ymnigt. Kände mig FIN!

Då tror man att Barbie skulle lära sig av detta - ICKE! För någon månad sedan började hon tycka att kanske vi har en början till mustasch...ingen annan än hon såg den. Hm, undrar om jag ska prova vaxa bort den? Barbie har inte den slutledningsförmågan att om det blödde på benen så är nog huden i ansiktet ännu känsligare. Så små vaxstrippar för ansiktet inköptes - håret skulle bort. Håret kom bort det gjorde även större delen av huden också. Såg ut som om jag drabbats av värsta herpes attacken. Tack Barbie!

Det gick någon vecka. Överläppen läkte. Håren kom tillbaka. Då tänker Barbie - men om jag provar med hårborttagningscremé - det är säkert inte lika starkt som vax. Det var det! Istället för sår fick jag denna gången blåsor som vätskade i 4 dagar.

Barbie ger sig inte! Några veckor senare provar hon en annan kräm som ska vara mildare (hon har forskat i det här). Inte lika mycke blåsor och de la sig redan efter 2 dagar....

Nu är håren här igen...Barbie tänker....jag bävar för vad hon kommer att göra om några dagar...de måste bort...

Det värsta är att ingen annan än hon ser håren....

Kommentarer
Postat av: Vanja

Jag gillar Barbie, kanske kan jag få träffa henne någon dag. Hon riktar in sig på det som är viktigt här i livet. Det är ju ytan som räknas, det vet ju alla...

2007-03-09 @ 00:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback