Mördarhunden...

Min söta lilla kille som så många fnyser mördarhund till när de passerar...han har idag varit sitt fulla jag. Han var som vanligt med mig till jobbet (han är rottis om ni undrar). Och när vi skulle gå promenad med de andra hundarna så fick han följa med idag.

Vi gick först och han tog sin jobb på fullaste allvar. Så snart en grupp bakom var utom synhåll stannade han och väntade tills han räknat in alla. Om någon började skälla så vände han genast om för att kolla om han måste komma till någons undsättning eller om vi människor hade kontroll på situationen.

Om någon började busa och leka kollade han till dem lite då och då för att vara säker på att leken inte gick överstyr.
En äkta gårdsvar som håller ihop sin flock med andra ord. Att han sedan inte ens hälsat på mer än 3 i flocken spelade ingen roll. Dessa hundar var under hans beskydd och det var hans jobb att se till att det var lugn och ordning i leden.

Det var länge sedan han fick mig att skratta så mycket. Han var verkligen storpappa till dem alla!!!
Tack Jaz för att du jobbat så bra idag!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback