Lat eller tidsoptimist?

Så, nu har en veckas semester avnjutits! Fast jag sitter här och tänker - vad hände?
En veckas ledigt med massa planer på att hinna läsa, plantera, fixa, komma ikapp....men ack vad lite det blev. Nästan som den där barnsagan... vad bidde det då? - det bidde en tumme...fast jag är inte säker på att det ens bidde en tumme...

OK läste kanske 10 sidor - inte de tre böcker jag planerat
Gjorde ett nytt land och planterade - men inte på de två andra ställerna (som jag hittat)
Förberedde ett möte och hade det - som planerat i och för sig
Gick slutet på en kurs - som planerat
Höll en kurs - som planerat
Hade behandlingar - som planerat
Lägga marksten i gångar - köpte bara prov för att se hur det skulle se ut
Nya gardiner på verandan - tittade inte ens
Begära in offerter - inte alls
Fixa mellankåken - inte alls
Fixa verandan (golvet) - inte alls
inte alls
inte alls
inte alls

Finns hur många inte alls som helst! Känns som om jag satt mer i bilen till och från stan än var på landet...(nej, det var kanske lite för bittert). Men 4 dagar 7 åktes det in till stan...

Men jag måste ju säga att det har varit skönt med ledigt. Bara det dåliga samvetet som slår in när man inte hunnit allt man ville....

Ja ja, nu är vi hemma igen och arbetsveckan startar...kanske får jag mer gjort nu...

Kommentarer
Postat av: Daniel

-"Är det inte tänkt att man ska vila på sin semester?"
-"Jo...?"
-"Gör det, då"
;-)

2007-07-02 @ 16:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback