Veckans resumé

Så många små saker att skriva om...men så lite ork att göra det! Så vad har då rört sig i mitt huvud den senaste veckan?

Jaz - såklart. På måndag är det dags igen. Har absolut ingen som helst aning om vad som skall hända. Vad de skall göra. Om det går att göra något. Mardrömmarna jagar mig på nätterna. Fast det är inte riktiga mardrömmar det är precis som om jag får en checklista med saker att tänka på inför måndag - för i drömmen dör han.
Tänk på att ha med någon som kan köra bilen så du tar dig hem när du brutit ihop. Tänk på att beställa särskild kremering. Tänk på att ta reda på vad och varför. En lista med 10 frågor att ställa...osv...

Någon har byggt en litet hus i en buske vid kyrkan. Med färgglada paraplyer, små gardiner och kinalampor som lyser när det blivit mörkt. Det är riktigt fint och jag blir glad när jag passerar. Klart jag inte roas av det faktum att här bor en uteliggare. Men av att se att någon varit kreaiv och byggt sitt lilla hus. Pyntat och fixat - gjort fint! Hoppas bara att de låter denna bo kvar där så länge den vill.

Kroppen strejkar! Blir så trött på denna eviga kamp med min kropp. Kan den inte bara ge upp och inse att hur mycket den än skriker så kommer jag ändå att måsta göra vissa saker. Om den istället samarbetar med mig så mår vi båda mycket bättre och framför allt jag blir piggare och gladare. Nu är vi där att den tycker att jag skall blöda varje gång jag rör på mig. Men det är inte riktigt som mens utan mer att efter promenaderna så kommer en skvätt...däremellan ingenting....konstigt!

Fästinarna gillar mig fortfarande...det satt en på K:s arm och jag riktigt såg hur den siktade in sig på att hoppa över på mig. Fast K hann stoppa den och lät den åka vatenrutschkana istället :-) Det tackar vi för!

Vad som händer framåt är helt beroende på hur det går i morgon. Hatar att inte kunna planera eller förbereda om vi skall bara sunka här hemma på semestern eller om vi kan åka någonstans....kattvakt, hundvakt...ingenting kan jag förbereda...för jag vet inte ännu...allt hänger på mardrömsdagen i morgon....

Kommentarer
Postat av: trollemor

Lider med dig,önskar mildra eran förtvivlan,men "vet" att det är en omöjlighet, då du "befinner" dig i detta nu.Tänk på det ljusaste minne (o de är många med Jaz)Stanna kvar inom det ljuset,se kommande dagar därifrån...Stanna däri..se tiden ann.........Låt kärlekens ljus omgärda dig...Den bär,som en bro....Nya dagar gryr! Tack! För att du är Du!

2007-08-06 @ 09:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback