Tänk vad konstigt det är med kläder!

Ett klädesplagg som jag i fjol köpte och kände mig snygg och bekväm i har i år blivit till något som jag inte alls tycker om att bära. Från favorit till sk*t.

Klart att det är Barbie som tar över min hjärna och tycker att man faktiskt inte kan ha på sig fjolårets modell i år. Nu skall man ju se helt annorlunda ut. Trots mina 41 år så styrs jag tydligen fortfarande av vad tidningar/magazin trycker upp i ansiktet på mig. Även om jag aldrig läser den typen av tidningar så lyckas de ändå tränga in bilderna i mitt huvud på något sätt. Och Barbie är inte sen att haka på.

Eller är det så att eftersom jag hade den på mig nästan hela ifjol sommar som gör att den känns sliten och inte ny och fin. Använd och begagnad. Slit och släng. Har sett mig själv för ofta i den stilen så att jag själv till och med har ledsnat.

Nya kläder känner man sig ju alltid finare i - även om det bara är en enkel t-shirt så känner man sig finare om den är ny och inte har haft några år i garderoben. 

Konstigt tycker i alla fall jag att det är!

Kommentarer
Postat av: Att ha det gott

Om du vill kan du tävla hos mig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback