Vad händer - epedemi?????

Nu är det lite för många som dör knall fall omkring mig! Resumé för de sista tre månaderna... TRE!!!!

1) en gammal arbetskollega dör utan förvarning och utan sjukdom på sin julsemester (januari -07)
2) båda föräldrarna till en gammal norrlandskamrat dör inom loppet av 14 dagar av bråck (januari -07)
3) en arbetskamrats pojkvän hittas död - plötsligt - hemma i soffan (mars -07)
4) en god vän till min sambo´s mor hostar lite - 2 veckor senare död (mars -07)
5) en annan arbetskamrats bästa vän faller ner död 20 år gammal - bråck (april -07)

Till listan kommer också en tredje arbetskamrats bekant (hon fick sina katter av henne) dör plötsligt -ung- 3 dagar efter det att hon hälsat på och tittat på katterna även där bråck.

Att bråck på blodkärl kommer efter 40 är ingen nyhet men jag skräms av det fakta att yngre och yngre människor drabbas av det. Naturligtvis har jag en egen teori (experttyckare som jag är). Har tittat en del på innehållet i vissa kosttillskott som många som tränar tar. Kvävedioxid är en substans som finns i många och sägs vara det bästa som hänt! Ökar musklernas utväxling och tar hjälper till vid syresättningen av blodet. Så att man orkar mer och inte får samma träningsverk efteråt. Man kan ta i hårdare och längre....

Men det verkar så att det vidgar blodkärlen till max. Så det är klart har du något blodkärl som är något förtunnat...kombinationen med en maximal utvidgning och att spärren för att orka överträna är borta...

Utvidgat och extra hård träning...hmmmmm, jag är skeptisk!!!

Kan det verkligen vara bra?

Vill avsluta med att sända ljus och kärlek  till alla på katastroflistan och till de närmaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback