Poff - borta.....

...just så blev denna helg. Den bara försvann. Igår kändes det som om det var lördag och hjärnan gjorde planer för idag söndag. Men nu är det ju inte söndag utan måndag. Vad hände?

Fredag var vi (min sambo och jag) helt slut så vi åt väl och somnade. Var det det som sabbade det hela? Lördag var ju min hjärna helt frånkopplad. Kanske var det därför. Söndag var det ju soffinköp...jag fattar inte hur en dag bara kan försvinna bort så där.

Men igår försökte vi lägga upp en plan på hur vi ska få nästa helg att vara en hel helg och inte bara försvinna bort i tomma intet. Om vi åker till landet på fredag. Jobbar färdigt där under lördagen. Åker hem ganska tidigt och direkt till IKEA för att handla det vi inte gjorde igår. Fixar lite med det nyinköpta. Äter gott och myser i allt det nya.
Sedan har vi söndagen kvar till att bara gå omkring och skrutta....

Kan det funka? Får i och för sig en ganska stressig lördag men om det kan ge känslan av en hel helg så är det värt det. Måste bara förhandla med Barbie om att vi inte kan klippa oss på lördag...

Fast det finns en riktigt bra sak med att det är måndag. De kommer hem igen!!!! U och S som har varit borta IGEN. Kommer hem och allt kan bli som vanligt med promenader och någon att berätta allt det där man inte ska berätta för. Vetskapen om att de är hemma gör så mycket. Då finns de ju där... det tycker vi om!

Ha en bra söndag/måndag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback