Landet!!!

Oj, vad trött jag är idag! Vi har varit på landet i helgen -  varmt, soligt och skönt ARBETSLÄGER!!! Det börjar med att måndag tisdag är sambon där ute och gallrar häcken. Nu ska vi bara klippa till den så stt den blir så där absolut rak och fin...det slutar med att vi sågar ner hela!!!

Nej, det var inte som skräddaren (det bidde en tumme). Utan när det han hade ansat började dras ihop så rev vi oss på de 5 cm långa sylvassa taggarna. Så beslutet fattades...vi tar bort sk**en. Mellan kl 10.00-15.00 igår jobbade jag non-stop med detta. Först knipsa rent så att vi skulle komma åt stammarna och inte köra sågbladet i backen (vi fick nämligen låna en motorsåg av grannen). (nu pratar vi om 15 meter häck MINST)

Men motorsågen ville inte leka med oss (den var lite grinig) så vi började såga ner för hand. Sedan dra ihop hela eländet och elda. När det stod 5 buskar kvar kom grannen och lagade sågen...så de sista togs med motor.

När detta var klart så passade jag på att tvätta bilen (två varv) och sambon bytte däck. Den enda paus jag tog var en kaffe vid 3 rycket. Nu var tålamodet på noll...trötta värkande kroppar och helt sönderrivna. Ser ut som om jag har haft svåra psykiska besvär och försökt riva mig själv. På benen satt avbrutna taggar fortfarande kvar och på vissa ställen rann blodet fint.

Men även om jag har en fantastisk träningsvärk i hela kroppen och har genomlidit en natt av kramper så känns det ändå skönt. Det är skönt att jobba med kroppen. Nu idiotjobbade jag (som jag gärna gör) men det är skönt ändå.
Bättre än vilket träningspass som helst. Jag blir så nöjd med mig själv när jag gjort verklig nytta.

Men om stubbarna ska grävas upp så tänker jag nog ha annat för mig den helgen.... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback